Naam:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

Wie wij zijn?

Sja, gewoon twee vrienden uit een vriendengroep die op een helder moment (lees: na een aantal biertjes op een feest van de hockeyclub...) twee  tickets naar Kuala Lumpur gekocht hebben. Gewoon, omdat het kan... (en omdat het zo ' goedkoop' was).

Het vervolg: na twee jaar hebben we zo'n zelfde actie uitgehaald. Nu gaan we richting Nicaragua. Wederom, niet omdat het moet, maar omdat het kan...

Je kunt ons ook volgen op: DBakker.columbustravel.nl (het is nog niet bekend welke blog ik ga gebruiken)

Over onze reis

Nadat we geboekt hadden, de volgende dag toch nog maar even  gecheckt of de drank niet teveel een rol heeft gespeeld de avond ervoor, maar politiek correct als Arjan is, gaf hij als antwoord: ik heb geen annuleringsverzekering. Ik voel me gevleid...denk ik...

Ergens in juli toch maar even een bijeenkomst plannen om te bespreken wat we eigenlijk willen en van plan zijn. Op dat moment zag ik in ieder geval dat het ook voor Arjan menens was: hij had een kaart van Maleisie mee welke groter dan Maleisie zelf is! (Ik hoop toch echt dat hij een pocketsize-kaart mee heeft voor in de huurauto). De kaart bekeken, wat groene plekjes en wat water aangewezen wat ons wel leuk leek en daarmee was de route snel gepland. De volgende dag maar even uitgezocht of al die groene plekken een naam hadden en jawel: we hebben de minst toeristische, maar de origineelste National Parcs uitgekozen! Nu al enthousiast!

Verder...Kennen we elkaar goed? Nee. Is dat belangrijk? Misschien, maar daar komen we na de vakantie wel op terug. We hebben er in ieder geval heel veel zin in!

Nicaragua,  toch wel een ander soort reis. Weinig reisgidsen erover te vinden en na veel onderzoek eindelijk een kaart kunnen bemachtigen. Het plannen kan beginnen!  Zoals het er naar uitziet, gaan we via de westkant (met een tussenstop in het meer van Nicaragua) naar beneden, langs de grens van Costa Rica, dan uitzoeken hoe we aan de oostkust in het  caribisch gebied komen, dan terug naar de zuidkant om daar de bovenkant mee te pikken. Het enige deel wat onbegaanbaar is, is het noordoosten.

De planning: vulkanen beklimmen, magma bekijken, ziplinen, schildpadleg zien, surfen, snorkelen, cultuur snuiven, relaxen, dieren zoeken (brulapen, stierhaai en zusterhaai en heel veel soorten ongedierte blegh), canyoning (als het mogelijk is in ons seizoen), koffieplantages bezoeken en heel erg genieten van de lokale rum :-)

Bezochte landen

Wij hebben 2 landen (1%) bezocht: